پیشی گرفتن شرکت هواوی Huawei’s HiSilicon چین از Qualcomm

HiSilicon هواوی برای  اولین بار  توانست از شرکت Qualcomm رقیب دیرینه آمریکایی خودش در حوزه پردازنده گوشی های هوشمند در بازار چین پیشی بگیره !

براساس این گزارش ، HiSilicon ، شرکت و کمپانی طراحی مدار مجتمع Huawei Technologies ، از لحاظ میزان فروش پردازنده گوشی های هوشمند در چین برای اولین بار از رقیب دیرینه آمریکایی خود یعنی کوالکام آن هم در گیر و دار ویروس کرونا پیشی گرفت!

برتری هواوی نسبت به کوالکام

طبق آخرین گزارش ماهانه شرکت تحقیقاتی چینی CINNO ، در سه ماهه اول سال 2020 ,هایسیلیکن توانسته 22.21 میلیون پردازنده گوشی های هوشمند را به بازار مصرف عرضه نماید.

CINNO در خلاصه گزارش گفته:

فروش HiSilicon تنها از 22.17 میلیون واحدی که در سه ماهه اول سال گذشته به بازار ارائه شده ، اندکی افزایش پیدا کرده، اما این تنها شرکت بزرگ بود که در سال جاری شاهد کاهش سالیانه در سه ماهه اول خود نبوده است.

این گزارش در  حساب رسمی WeChat آن ارائه گردیده است.

در نتیجه ، سهم بازار شرکت زیرمجموعه هواوی از 36.5 درصد در مدت مشابه سال گذشته به 43.9 درصد افزایش یافت و برای اولین بار توانسته شرکت Qualcomm را شکست دهد تا به عنوان تامین کننده برتر پردازنده های گوشی های هوشمند در چین تبدیل شود.

عملکرد پایدار HiSilicon در حالی به وجود اومده که صنعت گوشی های هوشمند چین با تأخیر در راه اندازی محصول نهایی و همچنین تبعات منفی مرتبط با همه گیری ویروس کرونا مواجه بوده است.

براساس گزارشی که در اوایل این ماه توسط آکادمی فناوری اطلاعات و ارتباطات چین منتشر شده، محصولات تلفن های هوشمند در این کشور با 34.7 درصد – کمی بیش از یک سوم – به 47.7 میلیون دستگاه  در سه ماهه اول سال 2020 کاهش یافته است.

گزارش CINNO نشان داد که در فروش پردازنده نیز شاهد سقوط مشابهی بوده ایم ، به طور کلی مصرف پردازنده گوشی های هوشمند در کشور در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 44.5 درصد -در سه ماه اول سال 2020 – کاهش یافته است.

هواوی با روی آوردن به تراشه های خود ، تحریم های ایالات متحده را پایان می دهد.

Qualcomm ، به عنوان یک شرکت قدیمی و باسابقه در بازار  (مستقر در ایالات متحده) ، با کاهش سالیانه سهم بازار خود از 37.8 درصد به 32.8 در سه ماهه چهارم سال 2019.

شرکت Mediatek تایوان موقعیت خود را در جایگاه سوم حفظ کرد ، اما همچنین شاهد افت سهم بازار آن در مدت زمان مشابه سال پیش از 14 درصد به 13.1 درصد بوده است.

منبع : یاهو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جستجو در سایت

دسته بندی ها

سبد خرید

درحال بارگذاری ...
مشتریان گرامی، سایت در حال بروزرسانی می باشد و امکان خرید تا چند روز آینده میسر نیست. از صبر و شکیبایی شما سپاسگزاریم.
ارسال تیکت
مقایسه محصولات
لیست مقایسه محصولات شما خالی می باشد!